Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2TURK102Turkish Language II2+0+022

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Türkçe’de sözcük vurgusu. Türkçe’de grup ve cümle vurgusu. Sözcükte kök, ek kavramlar, çekim ekleri, gövde kavramı, yapım ekleri. Cümle öğeleri. Cümle çeşitleri. Doğru cümle. Anlatım biçim ve teknikleri. Anlatım bozuklukları: anlama dayalı anlatım bozuklukları, yapıya dayalı anlatım bozuklukları. Eleştiri ve Öz eleştiri. Söyleşi, Deneme ve diğer yazı türleri. Yazma çalışması.
Dersin İçeriği Türkçe’de sözcük vurgusu. Türkçe’de grup ve cümle vurgusu. Sözcükte kök, ek kavramlar, çekim ekleri, gövde kavramı, yapım ekleri. Cümle öğeleri. Cümle çeşitleri. Doğru cümle. Anlatım biçim ve teknikleri. Anlatım bozuklukları: anlama dayalı anlatım bozuklukları, yapıya dayalı anlatım bozuklukları. Eleştiri ve Öz eleştiri. Söyleşi, Deneme ve diğer yazı türleri. Yazma çalışması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi Hasan KARACA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ergin, Muharrrem. Türk Dil Bilgisi. Bayrak Basım Yayım.
Gökdağ, Bilgehan A vd. Üniversiteler için Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri. Ankara:Akçağ Yayınları, 2016
Kişisel Ders Notu

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 60

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 insanı diğer canlılardan ayıran dil kullanma ve konuşma becerisinin bilinçli olarak gerçekleştirilmesi gerektiğini kavrayabilecek,
2 söz ve konuşmaya dair en ayrıntılı bilgilerden hareketle mesleki etkinliğin gerçekleştirilmesi esnasında en yüksek verimin nasıl elde edilebileceğine dair farklı yollar tanımlayabilecek,
3 sözlü anlatım türlerinin mesleki konuların anlatımında nasıl kullanılabileceği ve sınıf içi etkinliklerde etkileşimin sağlanması ve bilgi alış verişini sağlıklı bir şekilde yapabilecek,
4 her türlü topluluk karşısında konuşma yapmak için yapılması gereken hazırlıkları yapabileceklerdir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Türkçede Vurgu (Sözcük Vurgusu)
2 Türkçede Vurgu (Grup ve Cümle Vurgusu)
3 Sözcükte Yapı (Kök, Ek Kavramları, Çekim Ekleri)
4 Sözcükte Yapı (Gövde Kavramı, Yapım Ekleri)
5 Cümle Bilgisi (Ögeler)
6 Cümle Bilgisi (Cümle Çeşitleri,Doğru Cümle)
7 Ara Sınav
8 Anlatım Biçim ve Teknikleri
9 Anlatım Bozuklukları (Anlama Dayalı Anlatım Bozuklukları)
10 Anlatım Bozuklukları ( Yapıya Dayalı Anlatım Bozuklukları)
11 Eleştri, Özeleştri
12 Sohbet (Söyleşi)
13 Deneme ve Diğer Yazı Türleri
14 Yazılı Anlatım Çalışmaları
15 Yazılı Anlatım Çalışmaları

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1
Ö1 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1
Ö3 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1
Ö4 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=666528&lang=tr