| Sıra No | Açıklama | 
			
				| 
                                    1
                                 | Öğrenciler matematik, temel bilim ve metalurji/malzeme mühendisliği bilgilerini kullanma ve uygulama becerisini kazanacaktır. | 
			
				| 
                                    2
                                 | Öğrenciler mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanacaktır. | 
			
				| 
                                    3
                                 | Öğrenciler Metalurji ve Malzeme Muhendisligi disiplinine ait sorunların güncel yazılım, teknoloji ve analiz ekipmanlari kullanilarak belirlenmesi, yorumlanabilmesi ve çözümüne yönelik mesleki bilgi, beceri ve yetkinliği kazanacaktır. | 
			
				| 
                                    4
                                 | Öğrenciler bağımsız olarak deney, ürün ya da sistem tasarlayıp yürütebilme, istenilen sonuca ulaşmak için verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi kazanacaktır. | 
			
				| 
                                    5
                                 | Öğrenciler bireysel ve takım çalışması yürütme ve disiplinlerarası çalışma becerisi kazanacaktır. | 
			
				| 
                                    6
                                 | Öğrenciler sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma (rapor ve sunum hazırlama, vb) becerilerini geliştireceklerdir. | 
			
				| 
                                    7
                                 | Öğrenciler yabancı bir dilde iletişim kurma ve mesleki teknik terimleri etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanacaklardır. | 
			
				| 
                                    8
                                 | Öğrenciler bilgiyi edinebilme ve etkin kullanabilme yeteneklerinin geliştirilmesinin yanısıra yasam boyu ögrenme gerekliligine dair farkindalik olusturacaklardır. | 
			
				| 
                                    9
                                 | Öğrenciler toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olacak, etik ve mühendislik standartlarına dayalı profesyonel bilinç kazanacaklardır. | 
			
				| 
                                    10
                                 | Öğrenciler yönetsel becerilere (organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik, karar verme, analitik düşünme vb.) katkı sağlayacaklardır. | 
			
				| 
                                    11
                                 | Öğrenciler girişimcilik, yenilikçi rekabetçilik, ulke ekonomisine dayalı sürdürülebilir kalkınma planları hakkında farkındalık kazanacaklardır. | 
			
				| 
                                    12
                                 | Öğrenciler çağın mühendislik problemlerine karşı (çevre, sağlık, iş güvenliği, enerji tasarrufu vb) toplumsal ve küresel boyutlarda duyarlı bir bakış açısı kazanacak, problemlerin iktisadi ve hukuksal boyutları konusunda farkındalığa sahip olacaklardır. |