Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3TOİ161Kat Hizmetleri-II3+1+044

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanı, bu departmanda yapılan işler ve işleyişileri hakkında detaylı bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında, kat hizmetleri departmanının kavramı ve organizasyonu, yönetim süreçleri, kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeler, temizlik kavramı ve türleri, yüzey temizliği, müşteri odalarının ve genel alanların temizliği, kat hizmetleri departmanında dekorasyon, hijyen ve güvenlik, çamaşır yönetimi hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Düz anlatım, uygulama, gösterip yaptırma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. İbrahim Demir https://akbis.gantep.edu.tr/detay/?A_ID=187587 ahdevefa.ibrahim@gmail.com
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Oya Aytemiz Seymen, Doç. Dr. Barış Erdem, Öğr. Gör. Melike Gül, Detay Yayıncılık
Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri ve Yönetimi, Yrd. Doç. Dr. Yaşar Yılmaz, Öğr. Elemanı Betül Yılmaz, Detay Yayıncılık.
Ders notları, uygulama
Ara Sınav ve Yarıyıl Sonu Sınavı Uygulamalı Sınav şeklindedir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 12 3 36
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 5,5 66
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 12 1 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 122

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çeşitli yüzeylerin (ahşap, cam, metal vb.) temizliği hakkında bilgi verebilir ve bunları uygular.
2 Kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeleri bilir ve kullanır.
3 Kat hizmetleri departmanının çamaşırhane bölümünü ve işleyişini bilir.
4 Kat hizmetleri departmanında hijyen ve güvenlik için alınması gereken önlemleri açıklar ve uygular.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 • Kat Hizmetlerinde Temizlik Kavramı • Temizliğin Temel Unsurları ve Kuralları Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
2 • Temizlik Yöntemleri (Temizlik Türleri) • Kat Hizmetlerinde Temizlik Süresini Etkileyen Faktörler Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
3 Kat Hizmetlerinde Oda Temizliğine Genel Bir Bakış • Kat Hizmetlerinde Oda Temizliğinin Aşamaları • Kat Hizmetlerinde Özel Odaların Temizliği Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
4 • Kat Hizmetlerinde Oda Temizliğinde Zaman Yönetimi • Kat Hizmetlerinde Detaylı Oda Temizliği • Kat Hizmetlerinde Oda Temizliğinde Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
5 • Kat Hizmetlerinde Yüzey Temizliği • Metal yüzeylerin temizliği • Taş yüzeylerin temizliği • Plastik yüzeylerin temizliği • Fayans yüzeylerin temizliği Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
6 • Ahşap yüzeylerin temizliği • Mobilya temizliği • Cam ve ayna temizliği • Tavan ve duvar temizliği • Kat Hizmetlerinde Zemin Temizliği • Sert zeminler • Yumuşak zeminler • Zeminlerin cilalanması Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
7 Ara Sınav
8 • Çamaşırhane Hizmetlerinin Yeri ve Önemi • Çamaşırhanenin Fiziksel Konumu ve Büyüklüğü • Çamaşırhane Donanımı • Çamaşırhane Bölümleri ve Genel İşleyişi Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
9 • Çamaşırhane Personelinin Görev ve Sorumlulukları • Çamaşır Stoklarının Belirlenmesi ve Çamaşır Envanteri • Çamaşırların Yıkanma ve Kullanıma Hazırlanması Sürecinde Dikkat Edilecek Husular • Çamaşırhane Verimliliği Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
10 • Kat Hizmetlerinde Kontrol Kavramı • Kat Hizmetlerinde Kontrol Sürecinin Aşamaları • Kat Hizmetleri Departmanında Standartlar Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
11 Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Malzemeler Departmanında Kontrol Konuları • İş Kontrolü • Malzeme Kontrolü • Performans Kontrolü • Stok Kontrolü • Bütçe-Maliyet Kontrolü Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.- Otel İşletmelerinde Konaklama Hizmetleri, Editör: Yrd. Doç. Dr. Dilek ACAR GÜREL, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayını.
12 •Kat Hizmetlerinde Hijyen ve Sanitasyon •Kat Hizmetlerinde Hijyen •Kat Hizmetlerinde Sanitasyon •Kat Hizmetlerinde Hijyen ve Sanitasyonun Önemi •Kat Hizmetlerinde Hijyen ve Sanitasyon Kuralları •Kişisel Hijyen Kuralları •Kullanım Alanı Kuralları Öğrenci derse, işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık yaparak gelmelidir. Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Prof. Dr. Meryem AKOĞLAN KOZAK, Detay Yayıncılık, 2015.
13 Yarıyıl Sonu Sınavı

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm
Ö1 5 5 3 5 3 3 4 3 4 1 2 5 2 5
Ö2 5 5 3 4 3 3 4 3 4 1 2 5 2 5
Ö3 5 5 5 5 3 3 4 3 4 1 2 5 2 5
Ö4 5 5 3 5 3 3 4 3 4 1 2 5 2 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=444936&lang=tr