Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
AŞÇILIK
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Kahvaltı servis metotları, Restoranda uygulanacak servis metotları, Bardaki servis metotları, Sos araç-gereçleri, sos çeşitleri, Banketin servis şekli, Kahvaltı kuveri ve büfesi, Kahvaltı çeşitleri, servisi ve servis kapanışı, Soğuk ve sıcak başlangıçlar, servisi, Hamur işleri ve salatalar, Ana yemek, meyve ve tatlı servisi, Personeli bilgilendirmek, görevlendirmek, Konuk karşılamak, Memnuniyeti tespit etme. Kuver çeşitlerinin öğretilmesi ve kuver açma becerisinin kazandırılması, Yiyecek içecek işletmelerinde çalışan servis personelinin ve görevlerinin öğretilmesi, sektörel niteliklerin kazandırılması, Protokol servisi ve protokol servis düzenin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Kahvaltı servis metotları, Restoranda uygulanacak servis metotları, Bardaki servis metotları, Sos araç-gereçleri, sos çeşitleri, Banketin servis şekli, Kahvaltı kuveri ve büfesi, Kahvaltı çeşitleri, servisi ve servis kapanışı, Soğuk ve sıcak başlangıçlar, servisi, Hamur işleri ve salatalar, Ana yemek, meyve ve tatlı servisi, Personeli bilgilendirmek, görevlendirmek, Konuk karşılamak, Memnuniyeti tespit etme.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, Gösterip yaptırma,
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. İbrahim DEMİR https://akbis.gantep.edu.tr/detay/?A_ID=187587 ahdevefa.ibrahim@gmail.com
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Sökmen, Alptekin. (2001). Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık. Türksoy, Adnan. (1997). Yiyecek-İçecek Hizmetleri Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi. Denizer, Dündar. (2018) Yiyecek-İçecek Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%3
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%2
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|