Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Bölümü / Programı
|
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Yiyecek içecek işletmelerinde kullanılan servis tekniklerinin öğretilmesi ve servis yapabilme becerisinin kazandırılması, Kuver çeşitlerinin öğretilmesi ve kuver açma becerisinin kazandırılması, Yiyecek içecek işletmelerinde çalışan servis personelinin ve görevlerinin öğretilmesi, sektörel niteliklerin kazandırılması, Protokol servisi ve protokol servis düzenin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Kahvaltı servis metotları, Restoranda uygulanacak servis metotları, Bardaki servis metotları, Sos araç-gereçleri, sos çeşitleri, Banketin servis şekli, Kahvaltı kuveri ve büfesi, Kahvaltı çeşitleri, servisi ve servis kapanışı, Soğuk ve sıcak başlangıçlar, servisi, Hamur işleri ve salatalar, Ana yemek, meyve ve tatlı servisi, Personeli bilgilendirmek, görevlendirmek, Konuk karşılamak, Memnuniyeti tespit etme. Farklı servis teknikleri arasındaki farkı bilir ve usule göre gerekli olduğu zaman kullanabilir. Kuver açmayı, kuver çeşitlerini öğrenir ve uygulayabilir. Servis personelleri ve bunların görevleri hakkında bilgi sahibi olur ve niteliklerini bilir. Protokol servisini bu burada uyulması gereken kuralları öğrenir ve bunları uygular.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. İbrahim DEMİR https://akbis.gantep.edu.tr/detay/?A_ID=187587 ahdevefa.ibrahim@gmail.com
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Sökmen, Alptekin. (2001). Konaklama ve Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Servis Tekniği ve Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık. Türksoy, Adnan. (1997). Yiyecek-İçecek Hizmetleri Yönetimi. Ankara: Turhan Kitabevi. Denizer, Dündar. (2018) Yiyecek-İçecek Hizmetleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%3
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%2
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%5
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|