Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
DİŞ HEKİMLİĞİ
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, hastadan medikal ve dental anamnez almayı öğrenmek, sistemik hastalıkların oral bulgularını ve diş hekimi yaklaşımını anlamak, ekstraoral ve intraoral muayenede teşhis için kullanılan tanı araçlarını bilmek ve uygulamak, intraoral ve ekstraoral patolojileri tanımak, kullanılan ekstraoral ve intraoral görüntüleme tekniklerine hakim olmak ve bu teknikleri uygulamak, diş hekimliğinde radyolojinin önemini kavramak, ileri görüntüleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve potansiyel acil durumların yönetimini öğretmektir. Bu sayede tanı ve tedavi konularında tecrübe kazandırılması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriği, anamnez alma, vital bulguların ölçülmesi ve değerlendirilmesi, hastaların ekstraoral ve intraoral muayenesinin yapılması, ekstraoral ve intraoral radyografik tekniklerin uygulanması, radyografların değerlendirilmesi, oral ve maksillofasiyal bölgede yer alan intraoral ve ekstraoral patolojilerin tanı ve tedavi planlamasının yapılması, sistemik hastalıkların baş ve boyun bölgesindeki bulgularının saptanması ve hastayı sevk etme süreçlerini kapsamaktadır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, soru yanıt, örnek olay inceleme, klinik uygulama
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr.Öğr.Üyesi FİRDEVS AŞANTOĞROL
|
Dersi Verenler
|
Dr.Öğr.Üyesi Aslıhan Artaş Dr.Öğr.Üyesi Firdevs Aşantoğrol
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Ağız Diş Çene Radyolojisi Prof. Dr. Abubekir HARORLI, Prof. Dr. H. Murat AKGÜL, Doç. Dr. Saadettin DAĞİSTAN, Diş Hekimliğinde Sistemik Hastalıklar, Prof. Dr. H. Murat AKGÜL. 2014 Oral Radiology: Principles and Interpretation Stuart C. White, Michael J. Pharoah. 7th edition. 2014
|
|
Hasta muayenesi, hasta hikayesi, sistemik hastalıklar, oral ve maksillofasiyal bölge patolojilerinin tanınması ve görüntüleme yöntemlerinin uygulamalı olarak değerlendirilmesi
|
|
|
|
|
|
|
|