Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7DIS 483ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ 0+19+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çocuk hastaya yaklaşım, ilk muayene ve radyoloji, koruyucu tedaviler, süt ve genç daimi dişlere konservatif tedavi yaklaşımlarını pedodonti kliniğinde uygulamak
Dersin İçeriği Pedodontinin amacı ve önemi, klinik-radyografik değerlendirme,
teşhis ve tedavi planlaması, erüpsiyonun kontrolü ve dişlerin
erüpsiyon ve yapı anomalilerinin değerlendirilmesi, enfeksiyöz/kronik
hastalıkların ağız içi bulguları-tedavi yaklaşımı, diyet ve oral hijyenin kontrolü,
koruyucu diş hekimliği, süt ve daimi dişlerin kavite ve
restorasyonları ve restoratif materyallerin uygulanması,
çocuklarda pulpal ve endodontik tedaviler, çocuklarda ilaç
kullanımı, yer tutucuların uygulanması,
çocuklarda protetik tedaviler, koopere olmayan-özel gereksinim gerektiren çocuklar
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, uygulama-alıştırma, örnek vaka incelemesi, sorun-problem çözme, beyin fırtınası, vaka analizi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi Şemsettin YILDIZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi Şemsettin Yıldız
Dr.Öğr.Üyesi Zehra GÜNER
Dr.Öğr.Üyesi Zübeyde UÇAR GÜNDOĞAR
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Johansson, A. K., Arnadottir, I., Koch, G., & Poulsen, S. (2017). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach.(Açık erişimli e-book)
Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri Meenakshı S. Kher, Ashwın Rao. Çeviri Editörleri:Şaziye SARI-Ece EDEN. Celsus Kitabevi,2021(Pedodonti AD kütüphanesinde mevcut)
Çocuk Dis Hekimligi Bebeklikten Ergenlige 4. BASKI Jimmy R. Pinkham, DDS, MS;2009(Pedodonti AD kütüphanesinde mevcut)
Nowak, A. J., Christensen, J. R., Mabry, T. R., Townsend, J. A., & Wells, M. H. (Eds.). (2018). Pediatric Dentistry-E-Book: Pediatric Dentistry-E-Book. Elsevier Health Sciences.(Açık erişimli e-book)
Travmatik Diş Yaralanmalarının Tedavisi için Uluslararası Dental Travmatoloji Derneği Rehberleri, Türkçe Çeviri : Zafer C. Çehreli Hacettepe Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Çocuk Diş Hekimliği Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye(Açık erişim)

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam :
1
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 19 4 76
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 5 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 106

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk hastalarda anamnez alma, klinik ve radyografik muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini bilir ve etkin bir şekilde kullanır; genel sağlık durumu ile diş tedavi planı arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir ve uygun tedavi planını oluşturabilir.
2 Çocuk hasta ve ebeveynleri ile etkili ve profesyonel bir iletişim kurar; çocuk hastalarda davranış yönetim tekniklerini bilir ve bu teknikleri tedavi süreçlerine entegre edebilir.
3 Koruyucu diş hekimliği ilkeleri doğrultusunda çürük risk analizi yapabilir ve bireysel ihtiyaçlara göre uygun koruyucu tedavi protokolünü planlar ve uygular.
4 Çocuk hastalarda ağrı şikayetlerinin nedenlerini tespit edebilir; lokal ve genel anestezi tekniklerini bilir ve etkin ağrı kontrolü sağlayabilir.
5 0-12 yaş grubu çocuklarda süt ve daimi dişlerde çürük, travma veya kalıtsal faktörlere bağlı oluşan dental ve oral patolojilerin tanısını koyabilir; güncel tedavi seçeneklerini planlar ve klinik uygulamalarını gerçekleştirebilir.
6 Çocuklarda oklüzyon gelişim süreçlerini ve erken süt dişi kayıplarının olası etkilerini değerlendirebilir; gerektiğinde yer tutucu ve çocuk protezi planlaması yapabilir ve bu planlamaları klinik olarak uygulayabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Çocuk hastaya uygun şekilde hasta ile İletişim kurulması; Çocuk hastaya yapılacak işlemlerle ilgili bilgi verilmesi, Oral Hijyen Eğitimi Verilmesi, Uygun izolasyon yöntemleri kullanılarak tedavi edilecek dişin izole edilmesi, Fissür örtücü uygulaması.
2 Çocuk hastada topikal anestezik ve uygun lokal anestezi yönteminin uygulanması, Kompozit Rezin/Kompomer Restorasyon/ Cam iyonomer Restorasyon uygulanması ile ilgili ön hazırlıklıların yapılması ve tedavinin tamamlanması.
3 Vital pulpa tedavileri ( indirek ve direk kuafaj, Amputasyon) uygulanması ile ilgili ön hazırlıklıların yapılması ve tedavinin tamamlanması.
4 Süt ve daimi dişlerde kök kanal tedavilerinin uygulanması ile ilgili ön hazırlıklıların yapılması ve tedavinin tamamlanması. Staj sonu sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 4 4 4 4 5 4 4
Ö1 5 4 5 4
Ö2 5 4 5 5 5
Ö3 5 5 4 5 5
Ö4 5 5 4 4 5
Ö5 5 5 4 5 4 5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=122767&lang=tr