Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
9DIS 581ORTODONTİ 0+11+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı 3. ve 4. sınıfta verilen teorik ortodonti eğitiminin klinik uygulamaları gelişim hızı ve yönünün anlatılması ve ortodonti ile ilişkisinin değerlendirilmesini içerir.
Dersin İçeriği Ortodonti Anabilim dalında tedavi edilen hastalarda uygulanan tedavi yöntemlerinin gözlemlenmesi ve uygulamalı olarak hareketli apareyler ile diş hareketlerinin sağlanması
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, uygulama-alıştırma, örnek
olay incelemesi, sorun/problem çözme, beyin fırtınası, vaka analizi.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MERVE GÖYMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜZİN BİLGİN BÜYÜKNACAR
Doç.Dr. AYŞEGÜL GÜLEÇ
Doç.Dr. MERVE GÖYMEN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ülgen, M. 2000; ORTODONTİ Anomaliler, Sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı, Yeditepe Üniversitesi Yayınları, Sayı 2, İstanbul
Ülgen M. 2003; Ortodontik tedavi prensipleri, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara
Ülgen Mustafa ORTODONTİ anomalileri, sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim Tanı Yeditepe Yayınları Sayı 2 İstanbul 2000
Ülgen M. 2003; Ortodontik tedavi prensipleri, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara Ülgen Mustafa ORTODONTİ anomalileri, sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim Tanı Yeditepe Yayınları Sayı 2 İstanbul 2000

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam :
1
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 11 4 44
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 4 40
Uygulama 6 6 36
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 121

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ortodontik tedavi ihtiyacını belirleme becerisine sahip olmalı ve uygulanabilecek tedaviler hakkında fikir sahibi olmalıdır.
2 Ortodontik tedavi yöntemleri ve komplikasyonları hakkında bilgi sahibi olmalıdır, yöntemlerin kıyaslamasını yapabilmelidir.
3 Sefalometrik radyograf ve model analizleri gibi teşhis metotları ile ilgili bilgi sahibi olmalıdır.
4 Erken dönem ortodontik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmalı ve bu dönemde kullanılan apareylerin planlaması, hastaya takılması ve uyumlanması becerilerine sahip olmalıdır
5 Büyüme-gelişim, okluzal gelişim, temporamandibular eklem, fizyolojik diş hareketleri ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Klinik ve Radyografik Değerlendirmeler, Hasta Gözlemi, Hareketli Aparey Uygulamaları
2 Klinik ve Radyografik Değerlendirmeler, Hasta Gözlemi, Hareketli Aparey Uygulamaları
3 Klinik ve Radyografik Değerlendirmeler, Hasta Gözlemi, Hareketli Aparey Uygulamaları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 4 5 5 4 2 4
Ö1 5 5 5 5 4 5 5 4 2 4 5 2
Ö2 5 5 5 5 4 5 5 4 2 4 4 2
Ö3 5 5 5 5 4 5 5 4 2 4 5 2
Ö4 5 5 5 5 4 5 5 4 2 4 4 1
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=122736&lang=tr