Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
DİŞ HEKİMLİĞİ
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Türk Dili dersinin amacı, Türkçe nin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratabilme; yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, dilini doğru ve güzel kullanma yeteneğini kazandırabilme.
|
Dersin İçeriği
|
Türkçede vurgu (sözcük vurgusu), Türkçede vurgu (grup ve cümle vurgusu), sözcükte yapı (kök, ek kavramları, çekim ekleri), sözcükte yapı (gövde kavramı, yapım ekleri), cümle bilgisi (ögeler), cümle bilgisi (cümle çeşitleri, doğru cümle), anlatım biçim ve teknikleri, anlatım bozuklukları (anlama dayalı anlatım bozuklukları), anlatım bozuklukları (yapıya dayalı anlatım bozuklukları), eleştiri, öz eleştiri, sohbet (söyleşi), deneme ve diğer yazı türleri, yazma çalışması.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (sunum) Yöntemi
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr.Öğr.Üyesi FETTAH KUZU
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Banguoğlu, Tahsin (2000). Türkçenin Grameri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Ergin, Muharrem (2002). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Bayrak Yayınları. Moran, Berna (1983-1994). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. 3 İstanbul: cilt. İletişim Yayınları. Aksan, Doğan (1997-1980). Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim, 3 cilt, Ankara: TDK. Karaalioğlu, Seyit Kemal (1999). Sözlü/ Yazılı Kompozisyon Konuşma ve Yazma Sanatı, İstanbul: İnkılap Kitabevi. Korkmaz Zeynep, Ahmet B. Ercilasun, Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, İsmail Parlatır ve Necat Birinci ile birlikte (2014). Türk Dili ve Kompozisyon. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|