Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2TURK102TÜRK DİLİ-II2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk Dili dersinin amacı, Türkçe nin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratabilme; yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, dilini doğru ve güzel kullanma yeteneğini kazandırabilme.
Dersin İçeriği Türkçede vurgu (sözcük vurgusu), Türkçede vurgu (grup ve cümle vurgusu), sözcükte yapı (kök, ek
kavramları, çekim ekleri), sözcükte yapı (gövde kavramı, yapım ekleri), cümle bilgisi (ögeler), cümle
bilgisi (cümle çeşitleri, doğru cümle), anlatım biçim ve teknikleri, anlatım bozuklukları (anlama dayalı
anlatım bozuklukları), anlatım bozuklukları (yapıya dayalı anlatım bozuklukları), eleştiri, öz eleştiri,
sohbet (söyleşi), deneme ve diğer yazı türleri, yazma çalışması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (sunum) Yöntemi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FETTAH KUZU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Banguoğlu, Tahsin (2000). Türkçenin Grameri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Ergin, Muharrem (2002). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Bayrak Yayınları.
Moran, Berna (1983-1994). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. 3 İstanbul: cilt. İletişim Yayınları.
Aksan, Doğan (1997-1980). Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim, 3 cilt, Ankara: TDK.
Karaalioğlu, Seyit Kemal (1999). Sözlü/ Yazılı Kompozisyon Konuşma ve Yazma Sanatı, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Korkmaz Zeynep, Ahmet B. Ercilasun, Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, İsmail Parlatır ve Necat Birinci ile birlikte (2014). Türk Dili ve Kompozisyon. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 67

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dil ve kültür arasındaki bağlantıyı açıklayabilme.
2 Türkçenin tarihi dönemlerine dair bilgileri anlatabilme.
3 Türkçeyi yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak doğru, akıcı ve etkin bir biçimde kullanabilme.
4 Türk dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini açıklayabilme.
5 Diline karşı daha duyarlı ve bilinçli bir bakış açısına sahip olabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Türkçede Vurgu (Sözcük vurgusu)
2 Türkçede vurgu (grup ve cümle vurgusu).
3 Sözcükte yapı (kök, ek kavramları, çekim ekleri)
4 Sözcükte yapı (gövde kavramı, yapım ekleri),
5 Cümle bilgisi (ögeler).
6 cümle bilgisi (cümle çeşitleri, doğru cümle).
7 Anlatım biçim ve teknikleri
8 Vize
9 Anlatım bozuklukları (anlama dayalı anlatım bozuklukları)
10 Anlatım bozuklukları (yapıya dayalı anlatım bozuklukları)
11 Eleştiri
12 Özeleştiri
13 Sohbet (söyleşi).
14 Deneme ve diğer yazı türleri, Yazma Çalışması


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=122733&lang=tr