Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
9DIS 561ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ 0+22+048

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Çocuk hastaya yaklaşım, ilk muayene ve radyoloji, koruyucu tedaviler, süt ve genç daimi dişlerde konservatif ve endodontik tedavi, hareketli ve sabit yer tutucu, travmaya uğramış süt ve daimi dişlerin tedavi yaklaşımlarını pedodonti kliniğinde uygulamak.
Dersin İçeriği Süt ve daimi dişlerde kavite prensiplerinin uygulanması. çocuk hastada oral hijyen eğitimi, flor jel uygulama, fissür örtücü, flor reçete, reçete yazımı, amalgam restorasyon, cam iyonomer restorasyon, kompomer restorasyon, kompozit restorasyon, amputasyon, süt kanal tedavisi, daimi kanal tedavisi, paslanmaz çelik kron, yer tutucu uygulaması
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, uygulama-alıştırma, örnek vaka incelemesi, klinikuygulama, sorun-problem çözme, beyin fırtınası, vaka analizi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi Zehra GÜNER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ZEHRA GÜNER
Dr.Öğr.Üyesi ZÜBEYDE UÇAR GÜNDOĞAR
Dr.Öğr.Üyesi Şemsettin YILDIZ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Johansson, A. K., Arnadottir, I., Koch, G., & Poulsen, S. (2017). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach.(açık erişim e-book)
Travmatik Diş Yaralanmalarının Tedavisi için Uluslararası Dental Travmatoloji Derneği Rehberleri, Türkçe Çeviri : Zafer C. Çehreli Hacettepe Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Çocuk Diş Hekimliği Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye(açık erişim)
Çocuk Dis Hekimligi Bebeklikten Ergenlige 4. BASKI Jimmy R. Pinkham, DDS, MS;2009(Pedodonti AD kütüphanesinde mevcut)
Nowak, A. J., Christensen, J. R., Mabry, T. R., Townsend, J. A., & Wells, M. H. (Eds.). (2018). Pediatric Dentistry-E-Book: Pediatric Dentistry-E-Book. Elsevier Health Sciences.(açık erişim e-book)
Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri Meenakshı S. Kher, Ashwın Rao. Çeviri Editörleri:Şaziye SARI-Ece EDEN. Celsus Kitabevi,2021(Pedodonti AD kütüphanesinde mevcut)

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam :
1
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 25 8 200
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 2 20
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 8 226

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk hastaya uygun şekilde ile iletişim kurabilmeli, Çocuk hastaya ünit ve ekipmanları tanıtabilmeli, yapılacak işlemle ilgili bilgi verebilmeli.
2 Oral hijyen eğitimi verebilmeli, fluor jel ve vernik, fissür örtücü gibi koruyucu uygulamaları yapabilmeli.
3 Topikal anestezik ve lokal anestezi yöntemlerini bilmeli ve çocuk hastaya uygulayabilmeli.
4 Cam iyonomer restorasyon, kompomer restorasyon, kompozit restorasyon gibi konservatif uygulamaların endikasyonlarını bilmeli ve hastaya doğru tanı ile uygulayabilmeli.
5 İndirek/ direk kuafaj, amputasyon, süt kanal tedavisi, daimi kanal tedavisi gibi endodontik tedavileri yapabilmeli.
6 Çocuklarda aşırı kron harabiyeti olan dişlerde paslanmaz çelik kron (PÇK) uygulamaları yapabilmeli.
7 Erken diş kaybı durumlarında uygun yer tutucu tipini belirleyip uygulayabilmeli.
8 Çocuk hastada periodontal hastalıkları, çocukluk hastalıklarını, sistemik hastalıkları ve uygun diş hekimi yaklaşımını bilmeli.
9 Özel bakım gereksinimi olan çocuk hastalarda uygun tanı ve tedavi yaklaşımını bilmeli.
10 Çocuk hastadaki Süt ve daimi diş travmalarının tanı ve tedavisini bilir.
11 Çürük, çürüksüz diş lezyonları ve dental anomalilerin etiyolojisini, tanı ve tedavisini bilir ve uygular.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Çocuk hastaya uygun teşhis ve tedavi planlaması hazırlar. Koruyucu tedavileri uygular Restoratif ve endodontik tedavileri uygular. Aşırı madde kaybı olan dişlerde ileri restoratif tedavi yaklaşımları uygular. Erken diş kaybı durumlarında gerekli yer tutucu uygulamasını yapar. Travmaya uğramış süt ve daimi dişlerin tedavi planlamasını tartışır.
2 Çocuk hastaya uygun teşhis ve tedavi planlaması hazırlar. Koruyucu tedavileri uygular Restoratif ve endodontik tedavileri uygular. Aşırı madde kaybı olan dişlerde ileri restoratif tedavi yaklaşımları uygular. Erken diş kaybı durumlarında gerekli yer tutucu uygulamasını yapar. Travmaya uğramış süt ve daimi dişlerin tedavi planlamasını tartışır.
3 Çocuk hastaya uygun teşhis ve tedavi planlaması hazırlar. Koruyucu tedavileri uygular Restoratif ve endodontik tedavileri uygular. Aşırı madde kaybı olan dişlerde ileri restoratif tedavi yaklaşımları uygular. Erken diş kaybı durumlarında gerekli yer tutucu uygulamasını yapar. Travmaya uğramış süt ve daimi dişlerin tedavi planlamasını tartışır.
4 Çocuk hastaya uygun teşhis ve tedavi planlaması hazırlar. Koruyucu tedavileri uygular Restoratif ve endodontik tedavileri uygular. Aşırı madde kaybı olan dişlerde ileri restoratif tedavi yaklaşımları uygular. Erken diş kaybı durumlarında gerekli yer tutucu uygulamasını yapar. Travmaya uğramış süt ve daimi dişlerin tedavi planlamasını tartışır.
5 Çocuk hastaya uygun teşhis ve tedavi planlaması hazırlar. Koruyucu tedavileri uygular Restoratif ve endodontik tedavileri uygular. Aşırı madde kaybı olan dişlerde ileri restoratif tedavi yaklaşımları uygular. Erken diş kaybı durumlarında gerekli yer tutucu uygulamasını yapar. Travmaya uğramış süt ve daimi dişlerin tedavi planlamasını tartışır.

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
Ö1 5 5 4 4 4
Ö2 5 4 4 4 4 4
Ö3 5 5 4 4 4 4 4
Ö4 5 4 4 4 4 4
Ö5 5 5 4 4 4 4
Ö6 5 4 4 4 4 4
Ö7 5 5 4 4 4 4 4
Ö8 5 4 4 4 4 3 4 3 3
Ö9 5 4 4 3 4 3 4 3 3
Ö10
Ö11

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=122727&lang=tr