Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2YDBİ102İNGİLİZCE-II2+0+022

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Temel İngilizce alanıyla ilgili kural, metin ve sözcüklerin verilmesidir.
Dersin İçeriği Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizceyi takip edebilecekleri temel İngilizce bilgileriyle donatılması, dinlediğini anlama, kendini ifade edebilme, okuduğunu anlama, yazılı olarak kendini ifade edebilme becerilerinin orta düzeyde geliştirilmesidir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (sunum) yöntemi
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç.Dr. Emrah CİNKARA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Abdulvahit Çakır, Nilgün Yorgancı, Gül Keskil, Fullsteam Ahead, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2005.
Jean Praninkskas, Rapid Review of English Grammar, Second Edition, United States of America, 1975
Kişisel Ders Notu

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ç. Süresi 5 2 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 60

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dinleme becerisi doğrultusunda çok yaygın kullanılan kelimeleri fark edebilmek, yavaş ve net konuşmada konuşulanları anlamak
2 Okuma becerisi doğrultusunda yaygın kullanılan isim, kelimeleri ve çok basit düzeydeki cümleleri anlayabilmek. Örnek olarak, poster, katalog ve uyarılar
3 Konuşma becerisi doğrultusunda basit kurulmuş cümlelerle kendini tanıtmak. Çok belirgin konular üzerinde sorulan kolay sorulara cevap verebilmek. Yaşadığı yer ve tanıdığı insanları tasvir edebilmek.
4 Yazma becerisi doğrultusunda basit cümlelerle kendisini anlatabilmek, tebrik kartı, poster vb şekillerdeki kısa metinler yazabilmek

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Aitlik belirten have got/ has got kalıbının cümle yapıları
2 Kaç tane? Ne kadar? Soru edatlarının kullanımı
3 Sayılabilen ve sayılamayan miktar terimlerinin kullanımı
4 Yer edatlarının kullanımı
5 Öneride bulunma, öneriyi kabul etme veya reddetme, yardım isteme
6 Tercih belirtme, sayılabilen ve sayılamayan varlıkların miktarını söyleme
7 Ne sıklıkla, sıklık zarflarının kullanımı
8 Ara Sınav
9 Geçmiş zaman uygulaması nerede kullanıldığı
10 Niçin? Neden? Soru edatının anlamı, nasıl cevap verildiği ile ilgili cümle yapıları
11 Sıfatların mukayese edilmesi cümle uygulamaları
12 Zarfların mukayese edilmesi cümle uygulamaları
13 Yakın gelecek zaman, planlanmış gelecek ve güçlü tahminlerle ilgili cümle yapıları
14 Fiillerden sıfat türetilmesi ve kullanımları

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 1 5 1 1 1 1 1 1 1 2 2
Ö1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 2 2
Ö2 1 5 1 1 1 1 1 1 1 2 2
Ö3 1 5 1 1 1 1 1 1 1 2 2
Ö4 1 5 1 1 1 1 1 1 1 2 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=122721&lang=tr