TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TS2
Program İçeriği
Temel amacın donanımlı Türkçe öğretmenlerinin yetiştirilmesi olan bölümümüzde lisans düzeyinde sekiz akademik dönemden oluşan bir program uygulanmaktadır.
Tarihçe
Türkçe Öğretmenliği Programı Nizip Eğitim Fakültesi bünyesinde 2015 yılında kurulmuştur. Kurulmasının ardından programımız, 2015-2016 öğretim yılında 40 öğrenci ile öğretim hayatına hizmet vermeye başlamıştır. Her yıl ÖSYM tarafından yapılan sınavlarla öğrenci kabul eden programımızdaki öğrenci kontenjanımız, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 52'ye çıkmıştır. Programımızda aktif olarak ders veren araştırma ve öğretmen yetiştirme alanlarında deneyimli; 2 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi ile uluslararası düzeyde yeterlikleri karşılayabilen öğretmen yetiştirme yönündeki hedefimize ulaşmaya gayret göstermekteyiz.
Kazanılan Derece
Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini tamamlayan adaylar, istenen şartları (ALES’ten geçerli not almaları, yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları, mülakat vs.) sağlamaları halinde lisans üstü programlarında öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Öğrenci ilgili bölümün veya programın tüm öğretim planında öngörülen en az kredi alt siniri kadar dersi (240 AKTS) başarmalı ve Ağırlıklı Not Ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.
Mezun İstihdam Olanakları
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullar ile özel dershanelerde öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.
Ölçme ve Değerlendirme
Yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri ve ve alana özgü geliştirilen ölçme araçları ile değerlendirmeye yönelik ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme.



https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=7160