BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi SAY
Program İçeriği
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının amacı; hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.
Bölüm Başkanı
Öğr.Gör. Abdullah ELİNDAĞ
Tarihçe
Nizip Meslek Yüksekokulu (NMYO) 1997 yılında kuruldu. Özellikle bölgenin ihtiyaç ve talebine göre belirlenen (9) ayrı programda eğitim ve öğretime devam edilmektedir.

Nizip Meslek Yüksekokulu bölge ve ülke genelinde ihtiyaç duyulan kalifiye ara elemanları yetiştirmektedir. Bölgenin gıda, yağ, organik tarıma yöneliş ve işletme potansiyeli göz önüne alınarak belirlenen bu programlardan mezun olan öğrenciler, teknik-idari eleman olarak iş bulabilmektelerdir.

Nizip yerleşkesine bağlı Samandöken Köyü civarında bulunan Meslek Yüksekokulu Kampüs Alanında öğretim, uygulama ağırlıklı olarak 45 ve/veya 70 kişilik derslik ve laboratuarlarda gerçekleştirilmektedir. Yüksekokulumuzda bulunan bilgisayar, kimya, mikrobiyoloji laboratuarlarında öğrencilerin alanlarına yönelik daha iyi bilgi sahibi olmalarını sağlamak amacıyla uygulamalar yaptırılmaktadır.
Kazanılan Derece
Önlisans
Kabul Koşulları
niversite sınavında yeterli puan alan ve programımızı tercih eden öğrenciler, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ön lisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. Eğitim-öğretim 4 yarıyıl ve 2 sene devam etmektedir. YGS Puan Türü; YGS-4’dır. Programın kontenjanı 60'dir.

Üst Kademeye Geçiş
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Gaziantep Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) müfredattaki zorunlu ve seçmeli derslerin yanı sıra zorunlu stajlarını başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans diploması verilir.

Mezun İstihdam Olanakları
Program mezunlarının istihdam olanakları oldukça yüksektir. Kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin modern işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

Gelişmekte olan ülkemiz için büro faaliyetlerini organize etmek ve yürütmek için destek olmak üzere bu alanda eğitim görmüş yeterli sayıda
Ölçme ve Değerlendirme



https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=446