Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi SAY
Program İçeriği

Bu
programı başarıyla tamamlayan öğrenciler;



1. Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve
alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki
kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.



2. Büro yönetimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi
ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri
geliştirebilme becerisine sahip olur.



3. Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak
ergonomi de dahil olmak üzere tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme
becerisine sahip olur.



4. Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla
karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya
bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır.



5. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve
teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.



6. Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili
süreçleri yerinde inceleyerek, sektör uygulamaları ve etkileşimli alanlarla
ilgili uygulama becerisi kazanır.



7. Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım
ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.



8. Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki
yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.



9. Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern
teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanır.



10. İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve
kalite bilincine sahip olur.



11. Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk,
evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.



12. İş yaşamında uyulması gereken sosyal ve biçimsel
kurallara uyum sağlayabilme becerisine sahip olur.



13. Belge düzenleme, bilgi yönetimi, not alma teknikleri
yönetim ve bilişim sistemleri, dosyalama ve arşivleme konusunda bilgi ve
beceriye sahip olur.



14. Müşteri ilişkileri, çalışma psikolojisi, halkla
ilişkiler konularında bilgi ve beceriye sahip olur.



15. Teorik ve uygulamalı eğitimin ardından işyeri eğitimi
uygulamalarıyla, özel sektör ve kamunun ara eleman ihtiyacını karşılayabilecek
donanıma sahip olur.

Bölüm Başkanı
Öğr.Gör. Hasan SAÇIKARA
Tarihçe
İlk defa 2009 yılında öğrenci alan Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının 2022-2023 eğitim-öğretim yılından itibaren YÖK kararı ile öğrenci alımı durdurulmuştur.
Kazanılan Derece
2 yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan, en az 120 AKTS’ye sahip öğrencilere Büro Hizmetleri ve Sekreterlik alanında önlisans derecesi verilir.
Kabul Koşulları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programına, ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programına, YGS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
Üst Kademeye Geçiş
Bölümden mezun olan öğrenciler, YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda dikey geçiş sınavı ile fakültelerin ilgili bölümlerine geçebilirler.

Mezunlar İletişim Fakültelerinin ilgili bölümlerine dikey geçiş sınavlarındaki başarılarına göre,Anadolu Üniversitesi İşletme ve diğer ilgili Fakültelerine ise doğrudan dikey geçiş yapabilirler. Ayrıca öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) na girerek üniversitelerin 4 yıllık eğitim öğretim veren bölümlerine girebilirler. Programdan mezun olan öğrencilerimiz Dikey Geçiş Sınavı ile üniversitelerin Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklâmcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Reklâmcılık ve Halkla İlişkiler, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerine devam edebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet için gerekli 120 AKTS kredilik tüm katalog derslerini almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması ile tamamlamak
Mezun İstihdam Olanakları
Program mezunları tüm özel sektör isletmelerinde ve kamu kurumlarında, üniversitelerde, hukuk bürolarında, işletmelerde büro elemanı olarak istihdam olanakları mevcuttur. Büro Yöneticisi, Ofis Hizmetleri Uzmanı, Üst Yönetim Asistanı, Yönetici Asistanı olarak görev yaparlar.
Ölçme ve Değerlendirme
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ NACİ TOPÇUOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU ÖN LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ

MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu dönem sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı
harf notu, ara sınavlar, ödevler ve uygulamalar gibi o derste yaptığı dönem içi çalışmalar ve dönem sonu sınavından
aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.
(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili
öğretim elemanı tarafından takdir edilir.
(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel
dağılımı esas alınarak belirlenir.
(4) Mutlak değerlendirme sisteminde öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu,
aşağıdaki tabloya göre belirlenir. Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları
değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz
tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden
itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim
elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya
benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt
döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen dönem ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu
sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının
önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.
(7) Muaf (EX) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı
derslerde verilir.
(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve
dönem sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için
başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersten başarısız sayılırlar.
(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler (DD) ve (DC) harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı
sayılırlar.
(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.



https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=415