PAZARLAMA - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi EA1
Program İçeriği
Bölüm Başkanı
Öğr.Gör. M.Yusuf CİNKARA
Tarihçe
Gaziantep Meslek Yüksekokulu'nun 04.07.2013 tarih ve 52978344/400-377 sayılı yazıları uyarınca; Gaziantep Üniversitesine bağlı Gaziantep Meslek Yüksekokulu 20 bölüm ve 30 program ile 5000'e ulaşan öğrenci sayısı ve geniş bir alana yayılan fiziki yapısıyla çok büyümüş ve hantal bir yapıya ulaşmıştır. Bu durumun eğitim ve öğretim faaliyetlerini ve öğrencilerimize kaliteli bir hizmet sunumunu ciddi bir şekilde engellediği tespitinden hareketle, kaliteli eğitim ve standartlara uygun bir hizmet sunumu için Gaziantep Meslek Yüksekokulu'nun "Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu" ve "Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu" şeklinde Üniversite Senatosu'nun 30.07.2013 tarih ve 17 nolu toplantısında iki farklı yüksekokula ayrılmıştır.
Pazarlama Programı, Gaziantep Meslek Yüksekokulu bünyesinde 21.05.2009 tarihinde Dış Ticaret Bölümü altında eğitim-öğretim hayatına başlamış ve 12.09.2013 tarihinde Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesine geçildikten sonra da Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü altında eğitim-öğretim hayatına devam etmiştir.
Kazanılan Derece
120 AKTS kredilik program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Pazarlama Ön Lisans derecesine sahip olunur.
Kabul Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Üst Kademeye Geçiş
Ön Lisans eğitimini basari ile tamamlayan adaylar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş sınavından yeterli not almaları koşuluyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, hiçbir dersten FF ve FD notu almamış olmak ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların pazarlama departmanı, satış departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departman, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve diğer pazarlama alanlarında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkân bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sıfatlarıyla çalışabilmektedirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Bir ara sınav, bir yıl sonu sınavı ve bir de bütünleme sınavı uygulamaktadır. Sınavlar yazılı olup ara sınavın ağırlıklı puan yüzdesi 40, yıl sonu ve bütünlemenin ağırlıklı puan yüzdesi 60'dır.

Gaziantep Üniversitesi’nin ilgili yönetmeliğine göre Sınav ölçme ve değerlendirme işlemleri aşağıdaki bilgiler doğrultusunda yapılmaktadır.
Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
Yarıyıl Harf Notlarının Katsayının 100 Puan
Ders Notu Katsayısı Üzerinden Karşılığı
AA 4.0 90-100
BA 3.5 85-89
BB 3.0 80-84
CB 2.5 75-79
CC 2.0 70-74
DC 1.5 60-69
DD 1.0 50-59
FD 0.5 40-49
FF 0 39 ve aşağısı

Ayrıca;
a) (I) eksik, (S)yeterli, (U) yetersiz, (NA) devamsızlık nedeni ile başarısız olarak ifade edilir.
b) (I) notu, hastalık veya geçerli başka bir nedenle yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir.
Öğrenci herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde; yarıyıl ders notlarının Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına teslim tarihinden itibaren 15 gün içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde (I) notu kendiliğinden (FF) veya (U) notu haline gelir. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, Bölüm Başkanlığının önerisi ve Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulunun onayıyla (I) notunun süresi bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir.
c) (S) notu, kredisiz derslerden geçen veya staj çalışmasını başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir. (S) notu ayrıca Üniversite dışından nakil yoluyla gelen öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği Bölüm Kurulunun önerisi üzerine Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulunca kabul edilen dersler için de verilir.
d) (U) notu, kredisiz dersler ile staj çalışmasında başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.
e) (I), (S) ve (U) notu, not ortalaması hesaplarında dikkate alınmaz.
f) (NA) notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. (NA) notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
g) Yarıyıl ders notları, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına verildiği anda kesinleşir ve ancak bu Daire tarafından açıklanır.



https://obs.gantep.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=347