İnşaat Teknolojisi Programı inşaat teknikeri yetiştirmek için 14 haftalık 4 yarıyıldan oluşan 2 yıllık 5. seviye akademik ve mesleki yeterlikleri kazandırmayı hedefleyen bir ön lisans programıdır. Program günümüzde ve gelecekte inşaat sektörünün ara eleman ihtiyacını karşılamayı amaçlamaktadır. Bu nedenle, İnşaat sektörünün bir üyesi olan İnşaat Teknikerinin vasıflı işçilerden daha fazla bilgi ve öngörüye sahip olması istenmektedir. Bir İnşaat Teknikerinin ana görevi; İnşaat mühendislerine laboratuvar ve şantiye imalatlarında yardımcı olmaktır. Bu doğrultuda, programda her tür yapı imalatının temel prensipleri konusunda geniş bilgiye ve ileri teknoloji cihazlarını kullanma ve kontrol etme yeteneğine sahip öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Programda teorik dersler, laboratuvar uygulamaları ve endüstriye dayalı öğretim verilmektedir. Program öğrencilere bina ve her tür yapı inşaatının temel kavramlarının öğretilmesi ile birlikte endüstri ve laboratuvar uygulamalarındaki el becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır.
Program, YÖK’ün ve Gaziantep Üniversitesi'nin belirlemiş olduğu zorunlu ve seçmeli derslerin yanı sıra, mesleğe yönelik zorunlu ve mesleki dersler ile seçmeli derslerden oluşmaktadır. Zorunlu dersler, YÖK veya üniversite tarafından belirlenen ve tüm programlar için zorunlu olan dersler ile bölüm ve/veya program için temel ve ortak yeterlikleri kazandırmayı hedefleyen derslerdir.
Mesleki dersler, mesleğe ilişkin yeterlikleri kazandırmaya yönelik derslerdir. Mesleki dersler, yeterlik tablosuna göre eğitim kurumlarınca ilgili mevzuat çerçevesinde ders planından seçilerek uygulanır. Seçilen meslek derslerinin, süresi, içeriği, ölçme-değerlendirme ve öğretim yöntemleri belirlenirken yeterlik tablosu, ders bilgi formları, modül bilgi formları ve işlem analizlerindeki açıklamalar esas alınır. Seçmeli dersler, öğrencinin bireysel gelişimi ve yaşam kalitesinin artırılması, sektörel ve bölgesel ihtiyaçlar, eğitim kurumunun koşulları ve öğrencinin istihdamına katkıda bulunacak ilave yeterliklerin kazanılması, disiplinler arası çalışmalar vb. durumlar dikkate alınarak, ilgili program ya da diğer programlardaki derslerden seçilen mesleki ve sosyal içerikli derslerden oluşur.
Programda uygulanacak mesleğe yönelik zorunlu ve seçmeli dersler belirlenirken; sektör talepleri, bölgesel ihtiyaçlar, eğitim kurumunun koşulları ve öğrenci yönelimleri dikkate alınır.
Programdaki ders bilgi formları ve modül bilgi formları eğitim-öğretim planlamasında rehber niteliğinde olup, mevcut koşullara göre hazırlanmıştır. İs hayatında ve teknolojide yaşanan gelişmelerin programlara sürekli yansıtılması için gerektiğinde yeterlik kazandırmaya yönelik olan ders bilgi formları ve modül bilgi formlarında güncellemeler yapılır.
Öğrencinin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı olan iş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajları, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.